wtorek, 27 listopada 2012

Pink lotus biscornu - Faby Reilly cz. 1, Celtic summer - cz. 1

Wczoraj byłam w pasmanterii. Oprócz tradycyjnej muliny DMC chciałam kupić różową metalizowaną perłową i color variation, a sprzedawczyni nie miała pojęcia o czym mówię. Chciała dać mi zwykłą cieniowaną, a o perłowych i fluorescencyjnych kolorach nawet nie słyszała, więc opowiedziałam jej o nowych grupach kolorystycznych itd. Obiecała, ża zapyta przedstawiciela o poszukiwane nitki.

Mam za to komplet mulin do igielnika dla mamy. Brakuje mi tylko color variation i koralików lodowych, które posłużyłyby mi jako krople wody. Te w odcieniu kości słoniowej są zbyt beżowe. Nie rzucało się to w oczy przy niebieskim biscornu, ale tu mi zupełnie nie pasuje.

Wieczorem, gdy już dzieci poszły spać, rozłożyłam swoje gadżety, na lnie zaznaczyłam punkty i zaczęłam zabawę. Wyszywam na lnie obrazkowym 30 ct - kolor kość słoniowa. Oto efekty wczorajszej pracy.



















Czas oczekiwania na zakupy - weekend, spędziłam na wyszywaniu Celtic Summer projektu Marilyn Leavitt Imblum. Używane materiały to:
- len Cashel Zweigart (28 ct) - kolor summer khaki,
- mulina DMC - 31 kolorów,
- nić metalizowana DMC Diamant - jasne złoto, która zastąpiła nieosiągalne u nas Petie Treasure Rainbow Gallery,
- Sulky invisible thread - bezbarwna nić do przyszywania koralików,
- koraliki Mill Hill.

Oto, co projektantka napisała o Celtyckim lecie:
Skomplikowane motywy celtyckie opracowane w letnich odcieniach i zaakcentowane pasującymi koralikami tworzą ramę, która stoi za tym eleganckim emisariusz lata. Jej włosypocałowałowane słońcem z pasemkami miodu, są przybrane jasnymi kwiatami zebranymi na jej letniej łące, niesie je do domu w starannie plecionym koszyku. Metaliczne nici tworzące rąbek sukni, wirują w górę  na spotkanie odcieni lawendy i zielonego. Podobnie jak letnie miesiące przynoszą cieplejszą pogodę, jej łaska niesie poczucie spokoju i pogody ducha, które uspokajają i rozgrzewają serce.



2 komentarze:

  1. Witam. Ciekawie prowadzony blog. Będę zaglądała. Zapraszam na mojego bloga kregulaart.bloog.pl

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam sporo biscornu F>R> ale tego chyba nie widziałam... Ciekawa jestem jak wygląda. Mam więc nadzieje-ę, że szybko zaspokoję swoją ciekawość. Będę zaglądać i podpatrywać postępy w pracy nad igielnikiem, jeśli zechcesz pokazywać :)

    OdpowiedzUsuń